Ζ.Ρηγάκης: Παγκόσμια πρωτοτυπία που δεν μπορεί να εφαρμοστεί οι ηλεκτρονικές απουσίες

από Stavros Giakouvis

Παγκόσμια πρωτοτυπία που είναι αδύνατο να εφαρμοστεί στην πράξη χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρίας Ρηγάκης την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για υποχρεωτική εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης. Σε συνέντευξή του στον Βασίλη Σπυριδάκη και στο Κόκκινο Κρήτης 88,4 fm εξηγεί ότι το πρόβλημα με τις χαμένες ώρες διδασκαλίας προκύπτει όχι τόσο από τις καταλήψεις αλλά κυρίως από τις ελλείψεις εκπαιδευτικών και μιλά για αποφάσεις του υπουργείου που εμπεριέχουν μεγάλο βαθμό τοξικότητας, καθώς παραβλέπει ότι μεγάλος αριθμός μαθητών δεν έχει υπολογιστή και πρόσβαση στο ίντερνετ από το σπίτι του.

«Με την χθεσινή απόφαση του υπουργείου Παιδείας που τιμωρεί του μαθητές και τους καθηγητές για τις καταλήψεις στα σχολεία έχουμε ουσιαστικά την καταδίκη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της εκπαίδευσης γενικότερα. Φτάσαμε στο σημείο από γραφικοί που ήταν οι υπεύθυνοι του υπουργείου Παιδείας να περάσουν στο στάδιο της επικινδυνότητας, με αυτά που κάνουν, αυτά που δεν κάνουν και με αυτά που πρέπει να γίνουν αλλά δεν δείχνουν καμία διάθεση να εφαρμόσουν ή να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την εξομάλυνση της κατάστασης στα δημόσια σχολεία.

«Χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, αλλά όχι από τις καταλήψεις»

Σε ερώτηση σχετικά με την αναπλήρωση των χαμένων ωρών διδασκαλίας εξαιτίας των καταλήψεων, ο κ. Ρηγάκης ήταν κατηγορηματικός: «Το πρόβλημα δεν είναι η αναπλήρωση των χαμένων ωρών από τις καταλήψεις. Προφανώς είναι πρόβλημα και αυτό αλλά υπάρχει πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα με χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας εξαιτίας της αδιοριστίας εκπαιδευτικών. Και δεν μιλάει κανείς γι’ αυτό. Πάνω από 150 κενά έχουμε στα σχολεία στο Ηράκλειο και αυτό είναι η αιτία για να χάνονται χιλιάδες ώρες μαθήματος».

Όπως επισημαίνει ο κ. Ρηγάκης «γενικότερα επικρατεί αλαλούμ και χάος στην εκπαίδευση και το έχουν δημιουργήσει οι υπεύθυνοι του υπουργείου παιδείας με τις πολιτικές που ασκούν και εφαρμόζουν και με την παροιμιώδη ανικανότητα που τους διακρίνει να πάρουν ουσιαστικές αποφάσεις. Ανακοινώνουν πράγματα που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα και είναι πραγματικά ανεφάρμοστα. Πρόκειται για παγκόσμιες πρωτοτυπίες, όπως χαρακτηριστικά οι ηλεκτρονικές απουσίες και η υποχρεωτική σύγχρονη τηλ εκπαίδευση. Προφανώς οι ίδιοι άνθρωποι στο υπουργείο γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Και αυτό μας οδηγεί στο να σκεφτόμαστε ότι άλλα έχουν στο μυαλό τους και αλλού θέλουν να καταλήξουν τα πράγματα. Ειλικρινά έχουμε μείνει άναυδοι με όλα αυτά που συμβαίνουν στο δημόσιο σχολείο».

«Θα αφήσουμε παιδιά στην ίδια τάξη με ηλεκτρονικές απουσίες;»

Σχολιάζοντας την εξειδίκευση των μέτρων του υπ. Παιδείας για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση και την απαγόρευση συμμετοχής στα ηλεκτρονικά μαθήματα όσων μαθητών συμμετέχουν στις καταλήψεις, ο κ. Ρηγάκης ήταν καταπέλτης: «Δεν έχω απάντηση στο πως μπορεί να εφαρμοστεί αυτό. Πιστεύω κανείς άνθρωπος που εμπλέκεται στην εκπαίδευση δεν έχει απάντηση. Και η κ. Κεραμέως εάν είχε απάντηση θα μας είχε ενημερώσει. Ανακοινώνουν πράγματα χωρίς να τα εξειδικεύουν, χωρίς να τα σχεδιάζουν και χωρίς να μας λένε πως θα εφαρμοστούν, ενώ στην πράξη είναι ανεφάρμοστα. Είναι επικίνδυνες αποφάσεις και εμπεριέχουν ένα μεγάλο βαθμό ταξικότητας. Έχουμε καταγράψει από την άνοιξη τα παιδιά που δεν έχουν υπολογιστές και ίντερνετ στο σπίτι τους. Τι θα γίνει με αυτά τα παιδιάς; Πως θα γίνει αυτό με τις απουσίες; Θα μείνουν στην ίδια τάξη επειδή δεν έχουν την υλικοτεχνική υποδομή να παρακολουθήσουν στην τηλεκπαίδευση; Αυτά είναι ερωτήματα που δεν μπορούν να απαντήσουν από το υπουργείο και γνωρίζουμε ότι θα μείνουν αναπάντητα. Όταν η υπουργός λέει ότι θα εφαρμοστεί αυτό το μέτρο, ενώ απαιτούνται μήνες για να σχεδιαστεί, καταλαβαίνετε την σοβαρότητα όλων όσων πάνε γίνουν».