Ν.Ξυλούρης: Υπάρχουν ζητήματα στη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ που πρέπει να επιλυθούν

από Stavros Giakouvis

Λεπτομέρειες σχετικά με τη χάραξη του ΒΟΑΚ αλλά και τα προβλήματα που εντοπίζονται από τις τοπικές κοινωνίες αποκάλυψε ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος της Κρήτης Νίκος Ξυλούρης, μιλώντας στον Star fm 88,4 και στον Βασίλη Σπυριδάκη.

Όπως είπε ο κ. Ξυλούρης, δυστυχώς η χάραξη του αυτοκινητόδρομου που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί είναι δεδομένη και δεν μπορεί η Περιφέρεια Κρήτης, αλλά και κανένας άλλος φορέας του νησιού να παρέμβει αντιπροτείνοντας αλλαγές. Διευκρίνισε ωστόσο ότι στο πλαίσιο της διαβούλευσης που πραγματοποιείται για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, ο ίδιος ως επικεφαλής κλιμακίου της Περιφέρειας Κρήτης πραγματοποίησε αυτοψία, με σκοπό να εντοπιστούν και να προληφθούν προβληματικά σημεία που περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό.

«Εντοπίσαμε ορισμένα προβλήματα, τα οποία θα επισημάνουμε, και το πρώτο από αυτά σχετίζεται με τη διέλευση του ΒΟΑΚ από την περιοχή των Λινοπεραμάτων. Πρόκειται για περιοχή χαρακτηρισμένη ως SEVEO, στην οποία κατά συνέπεια ανακύπτουν ζητήματα ασφάλειας, εξαιτίας της ύπαρξης βιομηχανικών εγκαταστάσεων επικίνδυνων για την πρόκληση ατυχήματος», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ξυλούρης.

Επιπλέον, όπως τόνισε ο κ. Ξυλούρης, εντοπίζονται σοβαρά προβλήματα σε πολλές περιοχές κατά μήκους του σχεδιαζόμενου ΒΟΑΚ, που αφορούν την προσβασιμότητα οικισμών στον αυτοκινητόδρομο, καθώς και την μεταξύ τους συνδεσιμότητα. Θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα χωριά και οι οικισμοί της Κρήτης θα έχουν πρόσβαση και θα μπορούν να εξυπηρετηθούν από τον νέο αυτοκινητόδρομο, τόνισε ο κ. Ξυλούρης.

Ως προς το θέμα της συνδεσιμότητας μεταξύ των οικισμών, ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε ότι εντοπίζεται μεγάλο πρόβλημα στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου που συνδέει την Χερσόνησο με την Νεάπολη Λασιθίου. Στο συγκεκριμένο τμήμα θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για παράλληλο οδικό δίκτυο, που θα εξυπηρετεί ενδοδημοτικές και διαδημοτικές μετακινήσεις.

«Σε κάποια σημεία όπου υπάρχει ταύτιση με τον παλιό δρόμο, δεν προβλέπονται παράλληλες διαδρομές ή προτείνονται εναλλακτικά μεγάλες διαδρομές. Είμαστε κάθετοι στο ότι πρέπει να υπάρχει πρόσβαση των οικισμών στον ΒΟΑΚ αλλά και σύνδεση μεταξύ των οικισμών με παράλληλο δίκτυο και πιστεύω ότι οι παρατηρήσεις μας θα γίνουν αποδεκτές», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ξυλούρης.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι με τα σημερινά δεδομένα οι εργασίες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα διαρκέσουν σίγουρα δέκα χρόνια.