Χ.Μαμουλάκης: Ας ξεκαθαρίσει δημόσια ο κ. Καραμανλής ότι δεν υπάρχει θέμα ιδιωτικοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου

από Stavros Giakouvis

Η ανασκευή των δηλώσεων που έκαναν στελέχη του ΤΑΪΠΕΔ για την «αξιοποίηση» της έκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» δεν πείθουν κανέναν είπε ο βουλευτής και αν. τομεάρχης Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης και κάλεσε μέσω του Star fm 88,4 τον αρμόδιο υπουργό κ. Καραμανλή να ξεκαθαρίσει με δημόσια δήλωσή του ότι δεν θα ιδιωτικοποιηθεί η συγκεκριμένη έκταση.

«Εδώ και ενάμιση χρόνο ο κ. Καραμανλής αρνείται να φέρει στη βουλή τη δανειακή σύμβαση που υπέγραψε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων γιατί θέλει να κρύψει ότι υπέγραψε για ιδιωτικοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου… Ο κ. Σταμπουλίδη του ΤΑΪΠΕΔ, όπως και κάθε κ. Σταμπουλίδη, δεν πείθουν κανέναν όταν λέει ότι τυχαία ανέφερε ως παράδειγμα ωρίμανσης έργου το αεροδρόμιο Ν.Καζαντζάκης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαμουλάκης σχολιάζοντας σχετικές δηλώσεις του συμβούλου του ΤΑΪΠΕΔ, μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε για την υπόθεση, αλλά και την άμεση αντίδραση των φορέων της πόλης για να αποτρέψουν την ιδιωτικοποίηση της έκτασης.

«Θα είμαι ο πρώτος, εγώ και οι συνάδελφοί μου βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που θα παραδεχθούμε ότι κάναμε λάθος, αν πολύ απλά ακούσουμε τον κ. Καραμανλή έστω και τώρα, να ξεκαθαρίζει επισήμως ότι το σημερινό αεροδρόμιο ‘Ν.Καζαντζάκης’ και η έκταση φιλέτο για το νησί μας και τη χώρα, δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν και δεν θα ενταχθούν άμεσα ή έμμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ. Τι πιο απλό, πιο κρυστάλλινο και ξεκάθαρο από αυτό. Προσωπικά θα ζητήσω και συγνώμη από τον κ. Καραμανλή. Αλλά δυστυχώς δεν πρόκειται να συμβεί αυτό, γιατί οι προθέσεις τους είναι συγκεκριμένες και οι δεσμεύσεις που έχουν απέναντι σε συγκεκριμένους ολιγάρχες και συγκεκριμένα συμφέροντα τους οδηγούν στις διαδικασίες που ακολουθούν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαμουλάκης.

Πως προέκυψε η δέσμευση της κυβέρνησης Μητσοτάκη για το αεροδρόμιο

Απαντώντας στην φιλολογία που αναπτύχθηκε τις τελευταίες μέρες στο Ηράκλειο, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις των τοπικών φορέων, σχετικά με το ότι και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε μερίδιο ευθύνης για την εξέλιξη των πραγμάτων, ο κ. Μαμουλάκης ήταν απόλυτα κατηγορηματικός εξηγώντας τις ακριβώς συνέβη και πως άνοιξε η συζήτηση περί ιδιωτικοποίησης.

«Επειδή διακινούνται μεγάλα ψέματα να θυμίσω ότι ο ΣΥΙΖΑ ως κυβέρνηση αυτό που έκανε το 2019 ήταν να υπογράψει τη σύμβαση για την κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλι. Όταν στη συνέχεια ανέλαβε η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, αποφάσισε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Και τότε ήταν που ήρθαν οι δεσμεύσεις. Διότι όταν δανείζεσαι από την ΕΤΕπ πρέπει να δόσεις εγγυήσεις. Και οι εγγυήσεις που δόθηκαν ήταν για την έκταση του σημερινού αεροδρομίου Ν.Καζαντζάκης και ιδιαιτέρως για τις χρήσεις γης. Διότι η ΕΤΕπ ζητά να είναι βιώσιμος ο σχεδιασμός της αποκατάστασης της έκτασης και για να είναι βιώσιμος δεν αρκούν στην ΕΤΕπ οι ποδηλατόδρομοι και το πράσινο, αλλά θεωρεί ότι οφείλεις να βάλεις και ένα 5αστερο ξενοδοχείο και ένα καζίνο μέσα», είπε ο κ. Μαμουλάκης και συμπλήρωσε: «Αυτή την επιλογή έκανε η κυβέρνηση Μητσοτάκη με την υπογραφή της δανειακής σύμβασης τον Οκτώβριο του 2019. Από τα πρώτα πράγματα, δηλαδή, που έσπευσαν να κάνουν ήταν να δεσμεύσουν το Ηράκλειο και την ευρύτερη περιοχή, στο συγκεκριμένο ζήτημα. Αντίθετα δική μας πρόταση ευθυγραμμίζεται με αυτή την οποία ομόφωνα προτάσσουν οι τοπικοί φορείς, δηλαδή για αποκατάσταση της έκτασης με έντονο το πράσινο αποτύπωμα, σε μία περιοχή που τόση όχληση είχε για δεκαετίες και πρέπει να ανακάμψει περιβαλλοντικά. Δεχόμαστε να υπάρχουν ήπιες χρήσεις και δημόσιες δομές, ακόμη και με αξιοποίηση ενός τμήματος από ιδιώτες, αλλά με προϋπόθεση ότι θα παραμείνουν κυρίαρχοι το δημόσιο και ο τοπικός δήμος. Σ’ αυτή την πρόταση συμπαραστεκόμαστε με την τοπική κοινωνία και τις τοπικές αρχές του Ηρακλείου και νομίζω ότι το θέμα της αξιοποίησης του αεροδρομίου ‘Ν.Καζαντζάκης’ δείχνει ακριβώς τις διαφοροποιήσεις μας με την σημερινή κυβέρνηση».