“Ασυμβίβαστη – Grenzganger: Η Διαχωριστική γραμμή” από το θέατρο Όμμα Στούντιο

από Βασίλης Σπυριδάκης

Το θέατρο Όμμα Στούντιο παρουσιάζει τη νέα του θεατρική συμπαραγωγή με τον Γερμανικό Θίασο «Studio 7 – Theaterwerkstatt für aktiv Kultur eV (Schwerte-Γερμανία) στις 2 και 3 Ιουνίου στο Ηράκλειο (Νέο Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Ηρακλείου), με διπλές παραστάσεις και τις δύο μέρες, στις 19.00 και στις 21.30.

Η πρεμιέρα έγινε στη Γερμανία στο θέατρο του Studio 7, στη πόλη Σβέρτε, στις 5 και 6 Μάη. Είναι η πρώτη φορά που ένας θίασος από το Ηράκλειο έκανε θεατρική πρεμιέρα στο εξωτερικό και μάλιστα σε μια διεθνή συμπαραγωγή. Η παράσταση έχει επιχορηγηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και την Πρεσβεία της Γερμανίας στην Ελλάδα.

Σύνθεση κειμένων για το θέατρο Όμμα Στούντιο: Αντώνης Διαμαντής
Σκηνοθεσία: Christoph Falke – Antonis Diamantis
Σκηνικά – Κουστούμια: Κώστας Μακάκης
Συμπαραγωγή: Θέατρο Ομμα Στούντιο και Studio 7 – Theaterwerkstatt für aktiv Kultur eV (Schwerte – Γερμανία)

Παίζουν: Simon Bronikowski, Patricia Marioli, Ειρήνη Κουτσάκη, Αντώνης Διαμαντής, Κορίνα Αποστολοπούλου, Κωστής Μακάκης

Γενική είσοδος: 10 ευρώ, Μειωμένο: 8 ευρώ
Τηλ. για κρατήσεις θέσεων: 2810-263659, 6972037456

Λίγα λόγια για το έργο.

Το έργο είναι μια προσπάθεια να τεθούν ερωτήματα πάρα να δοθούν απαντήσεις πάνω στο θέμα της ατομικής πρωτοβουλίας μέσα σε ένα κόσμο αυξανόμενης βίας.

Πρόκειται για μία συνάντηση της πραγματικότητας και του μύθου. Το Θέατρο Ομμα στούντιο «δούλεψε» πάνω σε αυτό που ονομάζεται «Θέατρο Ντοκουμέντο» και το υλικό της δουλειάς του βασίστηκε στη βιογραφία της Ούρλικε Μάινχοφ και σε ένα φανταστικό επεισόδιο που συμβαίνει τη τελευταία νύχτα της ζωής της.

Το Θέατρο Studio 7 εργάστηκε πάνω στο μύθο της Αντιγόνης και του Οιδίποδα μέσα από αποσπάσματα από την τραγωδία του Σοφοκλή αναδεικνύοντας την αντίσταση στην εξουσία. Στη σκηνή θα «συναντηθούν» η Ουρλίκε Μάινχοφ και η Αντιγόνη, σε μια προσέγγιση του φαινομένου της τρομοκρατίας και του ένοπλου αγώνα, αλλά και της ποιητικότητας της αντίστασης.

Η συνεργασία έγινε μετά από το κοινό προβληματισμό των δύο θεατρικών οργανισμών για το πρόβλημα της «τρομοκρατίας» αλλά και την άνοδο του φασισμού στην Ευρώπη. Τέθηκαν ερωτήματα όπως τι σημαίνει αντίσταση, τι δημοκρατική συνείδηση και συμμετοχή, αφύπνιση, επιβολή, ποδηγέτηση αλλά και ποια η διαφορά της βίας με την μη βία.

Ποια είναι τα όρια της νόμιμης από την παράνομη αντίσταση των ατόμων σε μορφές επιβολής; Τι είναι εκείνο που μπορεί να οδηγήσει μια γυναίκα νέα, πετυχημένη και μητέρα δύο ανήλικων παιδιών στην παρανομία και την ένοπλη δράση; Σπανίως η συμπεριφορά ενός ατόμου έχει δώσει τροφή σε τόσες αναλύσεις και έχει δεχθεί τόσες ερμηνείες όσες προκάλεσε διεθνώς η περίπτωση της Ουλρίκε Μάινχοφ.

Από τους «ειδικούς» επιστήμονες και τους αναλυτές των μίντια έως τις ίδιες της τις κόρες, πάμπολλοι είναι εκείνοι που επιχειρούν να φωτίσουν τα κίνητρα των επιλογών της Μάινχοφ, προτείνοντας στερεότυπες αναγνώσεις, οι οποίες συνήθως μαρτυρούν τη δική τους αμηχανία απέναντι στο «πρόβλημα» και ελάχιστα προωθούν μια ουσιαστική προσέγγισή του.