Η Μαύρη Βίβλος της ΝΔ στην Παιδεία

από Aris

Η Ομάδα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ν.Ε. Ηρακλείου παρουσιάζει τη Μαύρη Βίβλο της ΝΔ στην Παιδεία, δια χειρός Νίκης Κεραμέως. Η κυβέρνηση όπως επισημαίνει η ομάδα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ν.Ε. Ηρακλείου άφησε απροστάτευτα τα σχολεία εν μέσω πανδημίας, μαθητές και εκπαιδευτικούς χωρίς στήριξη στην τηλεκπαίδευση, ενώ παράλληλα αύξησε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα και με την ΕΒΕ απέκλεισε πάνω τουλάχιστον 20.000 υποψήφιους από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ακόμη και άριστους.

Η Μαύρη Βίβλος αποτυπώνει την καταστροφική, ισοπεδωτική και ιδεοληπτική πολιτική της κυβέρνησης απέναντι στη Δημόσια Παιδεία.

Αθωράκιστα σχολεία και χωρίς ουσιαστική στήριξη μαθητές-εκπαιδευτικοί εν μέσω πανδημίας

  • Απροστάτευτα και χωρίς μέτρα τα σχολεία την περίοδο της υγειονομικής κρίσης με αποτέλεσμα τη μακρά αναστολή λειτουργίας της δια ζώσης εκπαίδευσης συγκριτικά με άλλες χώρες της Ε.Ε.
  • Καμία ουσιαστική και έγκαιρη στήριξη με υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
  • Δημιουργία μαθητών δύο ταχυτήτων μια που μαθητές ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (οικονομικά ασθενείς, ρομά, πρόσφυγες κ.α. ) και μαθητές απομακρυσμένων γεωγραφικά περιοχών αποκλείστηκαν ουσιαστικά από την εκπαίδευση λόγω των πολλών τεχνικών θεμάτων της τηλεκπαίδευσης και της αδιαφορίας του υπουργείου να μεριμνήσει γι’ αυτούς.
  • Άκαιρη, κατ’ επίφαση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με ανεφάρμοστα στην πράξη σενάρια.
  • Απόκρυψη της σύμβασης με την ιδιωτική εταιρεία Cisco για την τηλεκπαίδευση με την παροχή 2 εκ. € και πρόσβαση στα δεδομένα 1,5 εκατομμυρίων πολιτών.
  • Υπουργική απόφαση καθιέρωσης ζωντανής μετάδοσης (live streaming) των μαθημάτων μέσα από τη σχολική τάξη.
  • Αλλαγή του νόμου για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω covid-19, προκειμένου να κατασταλούν οι όποιες κινητοποιήσεις μαθητών, τιμωρώντας μάλιστα με αποκλεισμό από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση τους μαθητές που πρωτοστατούν σ ‘ αυτές τις κινητοποιήσεις.
  • Καμιά νύξη και συζήτηση για την ουσιαστική κάλυψη των μαθησιακών κενών που αφήνει πίσω της η πανδημία, ενώ την ίδια στιγμή το θέμα απασχολεί έντονα πολλές κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη οι οποίες ψάχνουν λύσεις στο θέμα.
  • Καμιά προετοιμασία για την νέα σχολική χρονιά κι ενώ φαίνεται ότι η νέα μετάλλαξη του covid-19 θα επιφέρει ξανά θέματα αναστολής της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  • Αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα από 22 σε 25, εν μέσω Πανδημίας.
  • Σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου με τη θέσπιση διακριτών διδακτικών αντικειμένων, παρά την αντίθετη γνώμη της Δ.Ο.Ε. και της Συνόδου Προέδρων και
  • Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών.
  • Μείωση των σχολικών γευμάτων κατά 40%.
  • Τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών για πρώτη φορά στην Εκπαίδευση.
  • Με την οικονομική αυτονομία και την αξιολόγηση προωθείται η κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών και η αποδέσμευση του Κράτους ως χρηματοδότη του Δημόσιου Σχολείου.
  • Κατάργηση της θεματικής εβδομάδας.
  • Επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο και μετατροπή του σε εξεταστικό κέντρο.
  • Επαναφορά του αναχρονιστικού θεσμού του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών στα απολυτήρια, αντίθετα με το ευρωπαϊκό δίκαιο, σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων.
  • Ίδρυση Πρότυπων-Πειραματικών, όχι ως πυλώνες καινοτόμων και εναλλακτικών προγραμμάτων, αλλά αξιοποίησή τους για τη δημιουργία εκπαίδευσης διαφορετικών ταχυτήτων.
  • Κατάργηση του θεσμού του 1% των εισακτέων από μαθητές των εσπερινών λυκείων που δουλεύουν για να σπουδάσουν.
  • Αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας των σχολείων από το συλλογικό αποφασιστικό όργανο του Συλλόγου Διδασκόντων στην υπερεξουσία αρμοδιοτήτων του διευθυντή-μάνατζερ.
  • Κατάργηση των Υποστηρικτικών Δομών. Επαναφορά στην ουσία του επιθεωρητή-αξιολογητή στα σχολεία υποχρεώνοντας μάλιστα τους προς αξιολόγηση εκπαιδευτικούς να συνυπογράψουν έγγραφο το οποίο αποτελεί τεκμήριο αξιολόγησης τους.
  • Εξοβελισμός των Κοινωνικών Επιστημών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το λύκειο.
  • Κατάργηση του δημοκρατικού θεσμού των αιρετών από τα υπηρεσιακά συμβούλια, μέσω της επιβολής ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Πλήρης έλεγχος των υπηρεσιακών συμβουλίων με δοτά μέλη κι επιστροφή στα χρόνια διευθέτησης ημετέρων.
  • Παύση των διευθυντών εκπαίδευσης με νυχτερινή τροπολογία και τοποθέτηση νέων με κομματικά κριτήρια.

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

  • Θέσπιση πανεπιστημιακής αστυνομίας με τη δαπάνη 30 εκ. € αντί προσλήψεων καθηγητών και εξασφάλιση ποιοτικότερων όρων λειτουργίας των Πανεπιστημίων.
  • Εξίσωση των πτυχίων Ιδιωτικών Κολεγίων με εκείνα των Δημόσιων Πανεπιστημίων.
  • Θεσμοθέτηση δυνατότητας διορισμού εκπαιδευτικών αποφοίτων κολεγίων κατά παράβαση του άρθρου 16 του συντάγματος.
  • Αποκλεισμός χιλιάδων υποψήφιων από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, προς όφελος των Κολεγίων.
  • Κατάργηση των 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων, που είχαν δρομολογηθεί το 2019.
  • Κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου- επανασύσταση των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων.
  • Απελευθέρωση αμοιβών των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά.
  • Κατάργηση των 67 διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης σε 14 ΑΕΙ.
  • Εκδίωξη από το Υπουργείο Παιδείας της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και τεχνολογίας.
  • Επαναφορά του ν+2 για τη φοίτηση στα ΑΕΙ.

Ιδιωτική Εκπαίδευση

  • Χωρίς καμιά αιτιολόγηση ή χρονικό περιορισμό οι καταγγελίες σύμβασης των εκπαιδευτικών στα Ιδιωτικά σχολεία.
  • Νόμος-πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση. Νομοσχέδιο που κατατέθηκε χωρίς διαβούλευση, εν μέσω καλοκαιριού με κλειστά τα σχολεία και αποτελεί μποναμά για τους επιχειρηματίες του κλάδου ισοπεδώνοντας  εργασιακά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.

Όλες οι νομοθετικές παρεμβάσεις, ρυθμίσεις και πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης έχουν σαφές ιδεολογικό πρόσημο, που επιδιώκουν ν’ αλλάξουν το DNA της δημόσιας εκπαίδευσης και συνάμα αυξάνουν τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες. Πολιτικές επιλογές που πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ανατρέπουν σε αρνητική κατεύθυνση τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και ρημάζουν το Δημόσιο Πανεπιστήμιο προς όφελος της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και των Κολλεγίων.

Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ